Δραστηριότητα 5η
Παρουσίαση επιτυχημένων ή αποτυχημένων καμπανιών ψηφιακής επικοινωνίας και τεκμηρίωση της επιτυχίας ή της αποτυχίας τους. Οι παρουσιάσεις μπορεί να έχουν τη μορφή σύντομου δοκιμίου (μέχρι 500 λέξεις) το οποίο θα αναρτάται στο forum της πλατφόρμας. Η δραστηριότητα μπορεί να αναρτηθεί μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου και μπορεί να γίνει ομαδικά.

Στην παρούσα δραστηριότητα θεώρησα ότι απευθύνομαι σε ένα κοινό ή αναγνώστες που δεν είναι απαραίτητα ειδικοί της επικοινωνίας.
Για το λόγο αυτό απέφυγα να γράψω ένα δοκίμιο με βαριές αναλύσεις ώστε να μη ΄’’χάσω’’ το κοινό μου.
Προσπάθησα να γράψω ένα κείμενο που τρέχει αβίαστα και να κάνω πράξη την θεωρία για την χρήση των εργαλείων επικοινωνίας όπως τη διδασκόμαστε.

Η συνταγή μιας πετυχημένης καμπάνιας ψηφιακής επικοινωνίας
η προεκλογική εκστρατεία του Ομπάμα

Κάπου στην Αμερική
Ήταν ένα κρύο πρωϊνό του Φλεβάρη το 2007 όταν ο Μαρκ Αντερσεν έλαβε ένα τηλεφώνημα από έναν φίλο.
-Θέλεις να γνωρίσεις κάποιον που έχει μια καταπληκτική ιδέα?
Φύση ανήσυχη και περίεργη ο Μαρκ Αντερσεν, ιδρυτής της Netscape, επιχειρηματίας και βασικός παράγοντας της Silicon Valley,πήρε την πρώτη πτήση για το Σαν Φρανσίσκο.
Συνάντησε κάποιον που δούλευε ένα πρόγραμα πάνω στην χρήση της των κοινωνικών δικτύων και της ψηφιακής επικοινωνίας στις προεκλογικές εκστρατείες.

Ο Αντερσεν θυμάται ‘’ήταν ένας τύπος που αυτά που έλεγε έμοιαζαν απίθανα αλλά πόσα έχουμε δει να είναι απίθανα και να πραγματοποιούνται τελικά?’’

Κάπου στην Washington
Την ίδια εποχή περίπου ο Ομπάμα ήταν ένας σχεδόν άγνωστος γερουσιαστής που έτρεχε την προεκλογική του εκστρατεία για πρόεδρος ενάντια σε κολοσσούς της πολιτικής.

Εκλογές 2008
Στις 4 Νοεμβρίου του 2008 ο άγνωστος Ομπάμα κέρδισε τις εκλογές και ανακηρύσσεται ο 44ος πρόεδρος της Αμερικής με 8.5 εκτατομυρια ψήφους!

Quizz: ποιος βοήθησε στην οργάνωση της εκστρατείας?
Απάντηση: ο Μαρκ Αντερσεν…
Αυτή ήταν και η μέρα που άλλαξε την ιστορία των εκλογικών καμπανιών στην πολιτική εγκαινιάζοντας επίσημα την είσοδο της στην εποχή της ψηφιακής επικοινωνίας.

Τι έκανε λοιπόν αυτή την εκστρατεία τόσο πετυχημένη
Η απάντηση είναι μία. Η χρήση των κοινωνικών δικτύων και της ψηφιακής επικοινωνίας που έκαναν τον Ομπάμα γνωστό σε ολόκληρη την υφήλιο.
Η συνταγή:
Ένας επικοινωνιακός υποψήφιος, η δημιουργία ενός αγαπητού προφίλ του προέδρου ‘’της διπλανής πόρτας’’ και ένα δυνατό επικοινωνιακό μήνημα με λέξεις όπως όραμα, ελπίδα, δράση, αλλαγή ήταν τα δυνατά όπλα της εκστρατείας.
Η προβολή του Ομπάμα όμως μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα καθώς και η χρήση της ψηφιακής επικοινωνίας αποτέλεσαν την ναυαρχίδα του.Οι ειδικοί αναφέρουν ότι χωρίς την χρήση των ψηφιακών μέσων η νίκη του δεν θα ήταν εξασφαλισμένη.
Επιγραμματικά η προεκλογική εκστρατεία αποδείχτηκε επιτυχής λόγω της
• Χρήσης κοινωνικών δικτύων για να περάσει το πολιτικό μήνυμα
• Χρήσης ψηφιακής επικοινωνίας για την προσέλκυση εθελοντών αλλά και χρηματοδοτήσεων για την προεκλογική εκστρατεία
• Διαφημιστικής προβολή e-campaigns
• Στρατηγικής επικοινωνίας
• Αποστολής δελτίων ( media monitoring)
• Τηλεφωνικής διαφήμισης μέσω μηνυμάτων και email
• Video ζωντανές συνδέσεις
• Take me home σλόγκαν όπου ανάλογα με την περιοχή κατοικίας των ψηφοφόρων τους καλούσαν να πάνε να ψηφίσουν παρέα.
Αποτέλεσμα
(Οι αριθμοί μιλάνε από μόνοι τους.)
• Ακόλουθοι στο twitter 115.000
• Ακόλουθοι στο Facebook 2.5 εκατομμύρια
• Συνδορμητές στο κινητό 3.000 εκατομμύρια
• Εστάλησαν 1 δισεκατομμύριο email στους ψηφοφόρους
• 50.000.000 άνθρωποι ξόδεψαν 14.000.000 ώρες παρακολούθησης της εκστρατείας στο You tube.
• Η σελίδα www. my.barackobama.com δέχτηκε 2.000.000 εγγραφές
• Γράφτηκαν 400.000 blogs
• 639.000.000 δολλάρια μαζεύτηκαν από χρηματοδότες
• Ο Ομπάμα ήταν ο πρώτος πρόεδρος με προφίλ σε σελίδες AsianAve.com, MiGente.com, and BlackPlanet.com
• Χτίσιμο σχέσεων μέσω της ψηφιακής επικοινωνίας blogs, κοινωνικά δίκτυα όπου δεχόταν και απαντoύσε σε ερωτήσεις
Η καμπάνια αυτή οργανώθηκε σαν μια start up επιχείρηση όπου η ψηφιακή επικοινωνία και το Internet αποτέλεσαν τον θεμέλιο λίθο και αποδείχτηκε το πιο αποτελεσματικό διαδικτυακό επιχειρηματικό πλάνο στην ιστορία.
Όταν οι πολιτικοί αντίπαλοι του Ομπάμα χρησιμοποιούσαν τα παραδοσιακά μέσα ο ίδιος έπιασε τον παλμό 8.5 εκατομυρίων ψηφοφόρων αποδεικνύοντας τη δύναμη του μέσου στην μεταφορά του μηνύματος.

Επίλογος

Η εκστρατεία του Ομπάμα αποδεικνύει την τεράστια επιρροή που έχουν τα κοινωνικά δίκτυα στην κινητοποίηση του κόσμου.Η καμπάνια αυτή δεν ήταν μια κλασσική προεκλογική εκστρατεία αλλά ένα κίνημα που έβαλε την πολιτική στο παιχνίδι της ψηφιακής επικοινωνίας.Άλλαξε την δομή των πολιτικών εκστρατειών και ουσιαστικά έγραψε ιστορία αποδεικνύοντας ότι η ψηφιακή επικοινωνία μπορεί να αλλάξει την ροή της ιστορίας
Ηθικό δίδαγμα
Όταν μας καλούν από Σαν Φρανσίσκο να απαντάμε πάντα και να ακούμε τι έχουν να μας πουν…όλα είναι πιθανά.
Πηγές

http://dragonflyeffect.com /the-obama-campaign/
https://people.stanford.edu files/tebrmay-june-obama.pdf
http://www.washingtonpost.com/news/politics
http://www.newsmax.com/US/Barack-Obama-social-media-digital-policy

Εξήγηση συντομογραφιών
από Σγουρώ Χρυσού – Κυριακή, 2 Οκτώβριος 2016, 8:36 μμ

Καλή ακαδημαϊκή χρονιά σε όλους μας! Στο κείμενο Online consumer behavior αναφέρονται οι συντομογραφίες WOM και B2C. Μήπως θα μπορούσε κάποιος να με διαφωτίσει για τις ερμηνείες τους; Ευχαριστώ.

Εξήγηση συντομογραφιών
από Μαργαρίτα Κυριάκου – Δευτέρα, 3 Οκτώβριος 2016, 5:28 μμ

Καλησπέρα σε όλους.
Σε συνέχεια ερωτήματος της Σγουρώς για κάποιες συντομογραφίες που εμφανίζονται στη βιβλιογραφία μας, επιχειρώ να δώσω κάποιες ερμηνείες, ζητώντας από τις κ.κ. Τσενέ και Μυλωνά να με διορθώσουν εάν κάνω λάθος.
WOM – Word of Mouth: Η σύσταση (είτε γραπτά είτε προφορικά) ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας από τους ίδιους τους καταναλωτές προς άλλους πιθανούς καταναλωτές. Είναι, στην ουσία, εκείνο που λέμε στα ελληνικά “από στόμα σε στόμα” προώθηση.
B2C – Business to Consumer: Μορφή marketing σε αντιδιαστολή με το B2B marketing (business to business). Ενώ στο Β2Β ο τελικός αποδέκτης της διαδικασίας marketing είναι άλλες επιχειρήσεις, στο B2C ο τελικός αποδέκτης είναι ο καταναλωτής. Στο B2C χρησιμοποιείται κυρίως το διαδίκτυο ως το εργαλείο προώθησης των προϊόντων/υπηρεσιών. (Αναρτώ στην ψηφιακή βιβλιοθήκη ένα άρθρο του forbes, όπου εξηγούνται οι κύριες διαφορές των δύο μοντέλων).
Καλή συνέχεια,
Μ.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s