ΕΔΜ 611 προβληματισμοί

Tαλέντο ή γνώση ή και τα δύο;
από Βασίλειος-Περικλής Μουρδουκούτας – Κυριακή, 9 Οκτώβριος 2016, 11:30 πμ

Στη διάρκεια της σημερινής μας τηλεσυνάντησης, διέλαθε της προσοχής μας ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον ερώτημα, το οποίο και μας απηύθυνε η Αλεξάνδρα Μπελεσιώτη. Το μεταγράφω σχεδόν αυτολεξεί και το θέτω ως θέμα συζήτησης, στο οποίο θα μας ενδιεφέρε πολύ να ακούσουμε την άποψή σας (προσπαθήστε απλώς να είστε συνοπτικοί).
Το ερώτημα:
“Η επικοινωνία είναι ταλέντο, δηλαδή ή το έχεις ή δεν το έχεις, ή είναι κάτι που μπορείς να το διδαχθείς και το μαθαίνεις;”
Ευχαριστώ την Αλεξάνδρα, αναμένουμε τις απαντήσεις σας.

από Ευθαλία Θεοδωρίδη – Κυριακή, 9 Οκτώβριος 2016, 12:43 μμ

Η δεξιότητα της αποτελεσματικής επικοινωνίας, νομίζω ότι είναι επίκτητη κι ότι μπορεί να διδαχθεί με πρώτο και βασικό σχολείο την οικογένεια. Όπως είπε ο Φρόυντ “είμαστε τα παιδικά μας χρόνια”. Όσοι υπήρξαν “τυχεροί” να βιώσουν καθημερινά την ενσυναίσθηση σε ένα περιβάλλον αποδοχής με συναισθηματικά νοήμονες ανθρώπους, έχουν ήδη ένα σημαντικό “βιογραφικό”, που συνεχώς το εμπλουτίζουν και το εξελίσσουν. Οι υπόλοιποι πρέπει να το χτίζουν με κόπο, μέσα από την διαδικασία αυτεπίγνωσης αρχικά, και την επιθυμία για την τροποποίηση της αντίληψης για τους άλλους και της συμπεριφοράς απέναντί τους. Η επικοινωνία είναι μια τέχνη και οι καλύτεροι δάσκαλοι είναι οι, ήδη, εκπαιδευμένοι γονείς. Παρόλαυτά, ακόμη κι αν το άτομο δεν μπορεί να αλλάξει στις πολύ στενές σχέσεις πχ συντροφικότητα, μπορεί ωστόσο να υιοθετήσει νέους τρόπους προσέγγισης σε διαπροσωπικές σχέσεις πιο αποστασιοποιημένες, να μάθει δλδ να προσαρμόζει τους κοινωνικούς κανόνες που ισχύουν στο ανάλογο πολιτισμικό πλαίσιο και να βελτιώσει την ποιότητα των σχέσεων. Τα μαθήματα συναισθηματικής νοημοσύνης θα έπρεπε να διδάσκονται συστηματικά στα σχολεία καθώς και μαθήματα έκφρασης πχ θέατρο.

Εμφάνιση γονέα | Απάντηση
από Ευδοξία Σούμπουρου – Κυριακή, 9 Οκτώβριος 2016, 5:41 μμ

Συμφωνώ κι εγώ με την Ευθαλεια.οι βάσεις μπαίνουν από την οικογένεια και το κοινωνικό και εκπαιδευτικο περιβάλλον . θεωρώ επίσης ότι όσο ταλέντο και να υπάρχει αν δεν κατακτηθουν κάποια βασικά εργαλεία επικοινωνίας και δεν υπάρχει θεωρητική βάση δύσκολα το ταλέντο αυτό θα αναδειχθεί.επίσης η πολύ δουλειά και εξάσκηση παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο καθώς και η παρατηρητικοτητα των ανθρωπίνων σχέσεων. Η επικοινωνία εντέλει είναι επιστήμη του “ανθρώπου “όσο καμία άλλη .

Εμφάνιση γονέα | Απάντηση

από Χριστίνα Λιναρδάκη – Δευτέρα, 10 Οκτώβριος 2016, 1:02 πμ

Όταν λέμε “ταλέντο” εννοούμε, φαντάζομαι, την ιδιοσυγκρασία και το γεγονός ότι κάποιοι άνθρωποι είναι πιο εξωστρεφείς και άρα πιο “επικοινωνιακοί” από άλλους. Ακόμη και γι’ αυτούς όμως, όπως και για όλους τους υπόλοιπους, αυτό που χρειάζεται είναι αυτοπεποίθηση: η αυτοπεποίθηση βοηθά να βρει κανείς τη φωνή του και να επικοινωνήσει. Προσωπικά ζηλεύω πραγματικά τους ανθρώπους που επικοινωνούν με φυσικότητα, τολμούν δηλαδή να είναι ο εαυτός τους, και μιλούν με αυθεντικό τρόπο.
Στο ζήτημα της αυτοπεποίθησης, για να επιστρέψω στο ερώτημα, σίγουρα βοηθά πολύ η οικογένεια και η εκπαίδευση, όπως ήδη ειπώθηκε, χωρίς ωστόσο αυτοί να είναι οι μοναδικοί παράγοντες που παίζουν ρόλο: τον εαυτό μας και τη φωνή μας πολλοί τη βρήκαμε πολύ αργότερα στο μονοπάτι μας, κάποιες φορές χωρίς καμία βοήθεια ή διδαχή από την οικογένεια, απλώς επειδή θέλαμε πολύ να γίνουμε κάτι. Οπότε, στο ερώτημα της συναδέλφου, προσωπικά θα απαντούσα με σιγουριά “διδάσκεται”, χωρίς ωστόσο να παραπέμπω στις θεωρητικές βάσεις κατ’ ανάγκην…

Εμφάνιση γονέα | Απάντηση

από Αναστασία Αγραφιώτη – Τρίτη, 11 Οκτώβριος 2016, 9:29 πμ

Παλιότερα κυκλοφορούσε στο διαδίκτυο ένα βίντεο, το οποίο έδειχνε σε κοντινό πλάνο ένα παιδί καμηλοπάρδαλη να ρωτάει τη μαμά καμηλοπάρδαλη γιατί έχει τόσο ψηλά πόδια, τόσο ψηλό λαιμό, κλτ κ η μαμά του εξηγούσε ότι όλα αυτά το βοηθάνε να τρέχει, να τρέφεται, κτλ. Στο τέλος βλέπαμε την εικόνα από απόσταση. Τα δύο ζώα ήταν σ ένα κλουβί κ η τελευταία ερώτηση του παιδιού ήταν: “αφού είμαι έτσι γι αυτούς τους λόγους, τότε τι κάνω κλεισμένος εδώ μέσα”; Και το δίδαγμα ήταν: ό,τι χαρακτηριστικά και να έχουμε, δε μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε αν δε βρεθούμε στο κατάλληλο περιβάλλον. Η δυνατότητα λοιπόν για αποτελεσματική επικοινωνία μπορεί να είναι και προδιάθεση, ταλέντο, δεν μπορεί όμως να γίνει ικανότητα αν δεν υπάρχει το κατάλληλο περιβάλλον, οι κατάλληλες συνθήκες, η κατάλληλη περιρρέουσα ατμόσφαιρα. Αν πάλι δεν υπάρχει αυτή η προδιάθεση, οι κατάλληλες συνθήκες, η διδασκαλία είναι αυτή που μπορεί να μας οπλίσει με τις “τεχνικές” ικανότητες να γίνουμε όσο το δυνατόν αποτελεσματικότεροι στην επικοινωνία μας.

Απάντηση: Ταλέντο ή γνώση ή και τα δύο;
από Έλενα Σέργη – Τρίτη, 11 Οκτώβριος 2016, 6:36 μμ

Η επικοινωνία θεωρώ ότι είναι ένα ταλέντο το οποίο.. διδάσκεται, αρκεί να έχουμε μάτια και αυτιά ανοιχτά. Αναμφίβολα η οικογένεια αποτελεί το πρώτο πεδίο κοινωνικών σχέσεων, ενώ το σχολείο και το πανεπιστήμιο ενισχύουν το πεδίο αυτό. Όμως, εναπόκειται σε εμάς τους ίδιους πόσο θέλουμε να μάθουμε και να αναπτυχθούμε.

Εμφάνιση γονέα | Απάντηση
Φωτογραφία Χρυσούλα Μαρκεσίνη
Απάντηση: Ταλέντο ή γνώση ή και τα δύο;
από Χρυσούλα Μαρκεσίνη – Τρίτη, 11 Οκτώβριος 2016, 7:50 μμ

Η επικοινωνία μπορεί να είναι ένα ταλέντο που διαθέτει κάποιος,με την έννοια να μπορεί εύκολα να συνδεθεί σε έναν κύκλο ανθρώπων,να γίνειαποδεκτός, να κάνει νέες γνωριμίες ,να επιτυγχάνει με ευκολία να πείθει ή να πραγματοποιεί ότι θέλει,να είναι αρεστός και προσεγγίσιμος,να έχει πρόσβαση προς τον κόσμο που απευθύνεται ,με τον τρόπο,το λόγο την προς τα έξω εικόνα του.Αυτό μπορεί να είναι ένα χάρισμα που διαθέτει κάποιος. Όμως, όλοι μας είμαστε ο εσωτερικός εαυτός μας και ταυτόχρονα αυτό που θέλουμε να βλέπουν οι άλλοι, σε εμάς. Η παρουσία μας,προς τα έξω,η εικόνα μας,αν μιλάμε γρήγορα,έντονα,δυνατά…αν κάνουμε χειρονομίες για να επικοινωνήσουμε,αν διαλέγουμε αυτό ή εκείνο το στυλ ντυσίματος, είναι θέμα επιλογών.Μπορούμε να βελτιώσουμε,με γνώσεις και τεχνικές την επικοινωνία μας.Αναζητώντας αποτελεσματικότερους τρόπους επιρροής και διαβάζοντας η γνώση γίνεται μάθηση.Η επικοινωνία είναι ταλέντο και γνώση.

Εμφάνιση γονέα | Απάντηση

Βασίλειος-Περικλής Μουρδουκούτας – Κυριακή, 9 Οκτώβριος 2016, 11:30 πμ

Σε συνέχεια της τηλεσυναντησής μας σας μεταφέρω τη λίστα με τις ταινίες που θα είχε ενδιαφέρον να παρακολουθήσετε μέσα στο εξάμηνο, καθώς θα σας βοηθήσουν να αντιληφθείτε την συνθετότητα και πολυπλοκότητα του φαινομένου το οποίο και σπουδάζετε, ήτοι της επικοινωνίας:
o All the President’s Men. 1976
o The Social Network. 2010
o Good Night, and Good Luck. 2005
o Queen. 2006
o Steve Jobs. 2015
o The Insider. 1999
o Thank you for Smoking. 2005
o Wag the Dog. 1975
o Viva la Liberta. 2013
o Nixon. 1995
o Il Divo. 2008
o The Ides of March. 2011
Όλες κυκλοφορούν σε DVD.
Καλή διασκέδαση σε όσους δουν κάποια.
Προσθέστε και εσείς όποια άλλη ταινία θεωρείται ότι συνάδει με το συγκεκριμένο θέμα.

Απάντηση

Re: Ταινίες που αξίζεις να δούμε επικοινωνιακά
από Ευδοξία Σούμπουρου – Κυριακή, 9 Οκτώβριος 2016, 4:44 μμ

The House of Cards σε σειρά?

Εμφάνιση γονέα | Απάντηση
Απάντηση: Ταινίες που αξίζεις να δούμε επικοινωνιακά
από Νεκταρία Μανουσουδάκη – Δευτέρα, 10 Οκτώβριος 2016, 6:06 μμ

NO, 2012 (Χιλή )

Προβληματισμός
από Δέσπω Χριστοδούλου Οικονόμου – Κυριακή, 9 Οκτώβριος 2016, 1:19 πμ

Στο βιβλίο Ανθρώπινη Επικοινωνία του DeVito αναφέρεται η Απόρριψη και η Άρνηση. Απόρριψη: “αποτελεί ένα σχήμα επικοινωνίας με το οποίο αγνοείτε την παρουσία κάποιου καθώς και την προσπάθεια επικοινωνίας που καταβάλλει”. (Πρέπει να επισημανθεί ότι η απόρριψη δεν ταυτίζεται με την άρνηση). Στην Άρνηση διαφωνείτε με το άτομο. Δηλώνετε την απροθυμία σας να δεχτείτε κάτι που λέει ή κάνει το άλλο άτομο. Όταν απορρίπτετε κάποιον ωστόσο αρνείστε την αξία του. Υποστηρίζετε ότι όσα λέει και κάνει απλώς δεν έχουν σημασία.
Επειδή η διαφορά στις δύο έννοιες θεωρώ ότι είναι πολύ λεπτή θα ήθελα αν είναι δυνατόν αύριο στην τηλεσυνάντηση να εξηγηθεί λίγο περισσότερο.
Ευχαριστώ

Απάντηση

Απάντηση: Προβληματισμός
από Βασίλειος-Περικλής Μουρδουκούτας – Κυριακή, 9 Οκτώβριος 2016, 9:12 πμ

το θέμα είναι εξαιρετικά ειδικό, για να το πραγματευτούμε στην τηλεσυνάντηση, οπότε δείτε τα παρακάτω
Απόρριψη = απαξίωση της επικοινωνιακής ιδιότητας του άλλου,
Άρνηση = μη αποδοχή του επικοινωνιακού μηνύματος – φορτίου του άλλου
πολλές αρνήσεις ενός συγκεκριμένου “άλλου” ενδέχεται προϊόντος του χρόνου να οδηγήσουν στην απόρριψη, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν πρέπει να θεωρηθεί ως αναπόφευκτο ή αδήριτος νόμος
ελπίζω να βοήθησα

Leave a comment